WCZASY:

P R O P O Z Y C J E   W C Z A S Ó W

1. Świnoujście -DW."Meduza" termin: 24.08 - 1.09.2019  cena 1190 zł (bud.A) i 1072 zł
                                          (bud. B,C), + transport + ubezpieczenie

2. Zakopane - DW "Kolejarz" termin: 20.09 - 27.09.2019   cena: 590 zł + transport + ubezpieczenie

Już zrealizowane:

1. Krynica Morska -DW."Caro" termin: 8.06 - 21.06.2019 - 14 dni
                                      cena: 1460 zł z transportem i ubezpieczeniem
  2. Ustka DW "Radość" termin: 10.06 - 21.06.2019 - 12 dni -  cena: 1250 zł z transportem i
                  ubezpieczeniem
  4. Szczawnica-Zdrój -DW."Lala": 6.05 - 12.05.2019  - 7 dni, cena 630 zł + transport+ ubezpieczenie

Zaliczka w wysokości 300 zł można wpłacać w biurze uniwersytetu,

al. Tysiąclecia PP nr 20 (internat ZSElektr.)

u kol. Bożeny tel. 607 570 917

................................................................................................................................................................................

8. Sanatorium w Truskawcu (Ukraina) od 24.06-6.07.2019

i  od 29.06 - 11.07.2019

Wspomnienia z wczasów

Wczasy w Krynicy Morskiej 2019

W dniach 8.06 – 21.06.2019  48-osobowa grupa studentów naszego UTW przebywała na wczasach w Krynicy Morskiej. Piękna słoneczna pogoda, D.W. "Caro"blisko morza, wycieczki, spacery to atuty wyjazdu. Dodatkowo wycieczki fakultatywne do Gdańska, na koncert w Oliwie, na Westerplatte oraz do Fromborka - miasta Kopernika. Zdjęcia najlepiej oddają atmosferę pobytu. Tekst i foto Nina Łucak

Wczasy w Świnoujściu 2018

W dniach 11.06 – 22.06.2018r. 20-osobowa grupa wypoczywała na wczasach w Świnoujściu. Plażowaliśmy, spacerowaliśmy wzdłuż morza, zwiedzaliśmy miasto, byliśmy na wycieczce rowerowej w Albeck, odbyliśmy rejs katamaranem, byliśmy na wycieczce autokarowej w Berlinie i Poczdamie, grilowaliśmy, bawiliśmy się na dyskotece. Była pogoda i było super!

Foto: Nina Łucak

Wczasy w Krynicy Morskiej 2018

Wczasy w Kudowie Zdroju

W dniach 28 kwietnia – 5 maja 2018r. nasi studenci czynnie odpoczywali na wczasach w Kudowie Zdroju i jej okolicach. Pogoda była wspaniała, co skłaniało uczestników do wycieczek i zwiedzania Kotliny Kłodzkiej. I tak  zwiedziliśmy Polanicę Zdrój, Duszniki Zdrój  i Wambierzyce. Byliśmy        w urokliwym  Skalnym Mieście w Adrspach /Czechy /a także w przecudownej Pradze.  Mieliśmy również okazję „ uczestniczyć” w  Festiwalu Kwiatów w Zamku  w Książu Wielkim i oczywiście zwiedzić przepiękny Zamek i urokliwe ogrody. W jednej z sal zaprezentowano bukiet gratulacyjny z okazji bliskiego ślubu Henrre,go z Meghan Markle  przygotowany przez mistrza florystów T. Kuczyńskiego. Był to dzień  uczty dla ducha,  oglądaliśmy prześliczne i niesamowite kompozycje kwiatowe.               W wolnych chwilach i wieczorami spacerowaliśmy  alejami parkowymi Kudowy Zdrój  wzdłuż  kolorowych  dywanów z bratków, podziwialiśmy kwitnące  piękne i kolorowe rododendrony, mogliśmy podziwiać  prześliczne i ogromne drzewa min  świerki, buki. Wczesnym rankiem niektórzy studenci biegali do parku, aby pooddychać  aromatem kwitnącego czosnku niedźwiedziego. Piliśmy też wody lecznicze.                               Moim zdaniem pobyt był bardzo ciekawy i „urozmaicony”.

Majkowska Kazimiera

Zdjęcia: Kazia Majkowska i Kazia Relińska

Wypoczynek w Zakopanem 25.09 – 1.10.2017

W pierwsze dni jesieni grupa naszych studentów wypoczywała w DW „Kolejarz” w Zakopanem. Słoneczna pogoda zachęcała do wędrówek po szlakach i dolinach:  Strążyskiej, Kościeliskiej, Chochołowskiej, Białego czy Rusinowej Polany. Zaliczyliśmy też Kasprowy Wierch, Morskie Oko, Gubałówkę i Nosal. Bardzo atrakcyjne były kąpiele wodne w największych i  najnowocześniejszych Chochołowskich Termach. Znaczna część grupy była też w Teatrze Witkacego. Mimo bardzo aktywnie spędzanych dni, wieczorami chętnie biesiadowaliśmy w karczmach przy regionalnych napitkach i góralskiej muzyce.
Piękne dni szybko minęły, ale niebawem w góry wrócimy!

Wczasy w Ustroniu Morskim 4 – 16.09.2017 r.

W pierwszej połowie września 2017 r. słuchacze Kieleckiego UTW „Ponad Czasem” wypoczywali w Ustroniu Morskim w DW „Korab”. Już drugiego dnia pobytu cała grupa pojechała do ogrodów botanicznych Hortulus w Dobrzycy, aby podziwiać piękne rabaty w stylu japońskim, angielskim oraz  bukszpanowe labirynty. Niektórzy wybrali się na całodniową wycieczkę do Berlina. Bliskość Kołobrzegu pozwoliła na wielokrotne odwiedzanie tego pięknego kurortu rowerem, autobusem a nawet pieszo.  Niezapomniane codzienne spacery brzegiem morza, niepowtarzalne wschody i zachody słońca to uroki naszego pobytu. W dni sztormowe zachwycaliśmy się olbrzymimi falami morskimi i niezwykłym szumem wzburzonego morza.  Warunki i obsługa ośrodka wczasowego w pełni spełniły nasze oczekiwania. Wrócimy tam znów za rok!

Czerwiec 2017  Pobyt wczasowo-leczniczy w Świnoujściu

W połowie czerwca 2017r. wypoczywaliśmy, już po raz drugi, w ulubionym nadmorskim kurorcie w Świnoujściu, w DW „Meduza”. Dodatkowo korzystaliśmy z zabiegów leczniczych /kąpieli solankowych, borowinowych, żywokostowych i masaży klasycznych/. Odbyliśmy kilka ciekawych wycieczek, m.in. do pobliskiego niemieckiego miasteczka, gdzie mieliśmy degustację przetworów z truskawek. Podczas rejsu statkiem po morzu oglądaliśmy port Świnoujście, gazoport i rezerwat kormoranów.  Odbyliśmy też rejs katamaranem po Krainie 44 wysp Wsteczną Deltą Świny wśród kanałów i wysepek cieśniny Świny. Utworzyła się też grupa osób, która chętnie uczestniczyła w wycieczkach rowerowych do pobliskich kurortów niemieckich i ścieżkami rowerowymi po Świnoujściu.
Wieczorami spacerowaliśmy wzdłuż plaży oglądając piękne zachody słońca, a potem bawiliśmy się na dyskotekach. Podczas powrotu do Kielc zwiedziliśmy piękny Szczecin. To był udany wyjazd.

Grecja 24-31maja 2017

Grupa 12-osobowa naszych studentów w dniach 24 maja do 1 czerwca 2017 r. była w Grecji. Najpierw 1,5-godzinny przelot samolotem do Salonik, a potem dojazd autokarem do bazy w Kokkino Nero. Tu wspaniały wypoczynek nad Morzem Egejskim. Była możliwość skorzystania z wycieczek fakultatywnych. Byliśmy więc w Atenach na Akropolu. Ponadto widzieliśmy ogromne meteory na których zostały wybudowane klasztory, z których 6 jest czynnych, gdzie mieszkają mnisi. Popłynęliśmy też statkiem na wyspę Skiatos. Opaleni, wypoczęci i pełni wrażeń szczęśliwie powróciliśmy do Kielc

Pobyt w Ustroniu Śląskim

Grupa studentów naszego uniwersytetu w dniach 19 do 26 marca 2017 r. przebywała na wypoczynku w urokliwych okolicach Beskidu Śląskiego - w Ustroniu Śląskim k/Wisły, w sanatorium "Tulipan". Piękna okolica skłoniła nas do wycieczek w ciekawe miejsca Beskidu. Zwiedziliśmy między innymi: Zamek w Pszczynie, miejscowość Wisłę gdzie główną atrakcją jest skocznia narciarska, muzeum Adama Małysza i pomnik A. Małysza z białej czekolady.

Ponadto w Wiśle Czarne odwiedziliśmy: Pałac Prezydenta RP oraz zaporę na Wiśle, gdzie łączą się Biała i Czarna Wisełka. Byliśmy także w Istebnej, Kubalące i Koniakowie - miejscach słynących z ręcznego wyrobu koronek.

Pani Ewa, sympatyczna opiekunka z sanatorium zorganizowała nam bardzo ciekawy wyjazd do pięknego Cieszyna, zwieńczony zakupami w czeskim Cieszynie.

Pobyt w Ustroniu Śl. to nie tylko wycieczki ale również zabiegi rehabilitacyjne, z których korzystaliśmy codziennie      w sanatorium „Tulipan”. Wieczory spędzaliśmy na parkiecie przy dobrej muzyce lub biesiadowaliśmy w karczmie góralskiej przy regionalnych napitkach. Pobyt w tym pięknym regionie zakończyliśmy spacerem po Szczyrku.

Wszyscy uczestnicy wyjazdu zrelaksowani, zadowoleni i pełni wrażeń wrócili szczęśliwie do domów.

Dziękujemy organizatorom i  czekamy na następne, tak dobre wyjazdy.

Wczasy lecznicze w Busku-Zdroju

W dniach od 5 do 19 marca 2017 r. w sanatorium „Włókniarz” w Busku-Zdroju dwie grupy naszych studentów (po 15 osób) skorzystały z tygodniowego leczenia sanatoryjnego. Ten wyjazd to same plusy: podróż nie męcząca, opłata z dużą zniżką, wyżywienie b.dobre i towarzystwo fajne. W pakiecie 18 zabiegów w ciągu tygodnia. Wszyscy otrzymali kąpiele w wodzie siarczkowej i dwa zabiegi według życzenia, oczywiście za zgodą lekarza. Najczęściej były to: masaż klasyczny, gimnastyka w basenie lub indywidualna czy komora krio. Tydzień to niewiele, a jednak wróciliśmy podleczeni i chętnie skorzystamy z kolejnej okazji.
Dziękujemy Dyrekcji sanatorium „Włókniarz” za życzliwe potraktowanie naszych studentów, szczególnie w za-kresie zniżkowej odpłatności i liczymy na dalszą współpracę.

Wczasy w Świnoujściu 23.09-3.10.2016 r.

Do Świnoujścia w O. W. „Meduza” przyjechaliśmy po wielogodzinnej podróży w dobrych humorach

i z nadzieją na miły wypoczynek nad morzem. Nie zawiedliśmy się. Każdy mógł tu spędzić czas według indywidualnych upodobań korzystając z wielu atrakcji oferowanych nam przez organizatorów wyjazdu. Atrakcji turystycznych, rozrywkowych, towarzyskich i sportowych nie brakowało.

Już następnego dnia odbyliśmy wycieczkę do Wolińskiego Parku Narodowego, gdzie w Lubinie z tarasu widokowego w blasku słońca mogliśmy podziwiać Zielone Wzgórza nad Świną, wspaniałe rozlewiska tej rzeki oraz kościół i wykopaliska sprzed wieków. Zachwyciło nas również Jezioro Turkusowe (głębokość 21,6 m, pow. 6,7 ha). W kolejnych dniach zwiedziliśmy Międzyzdroje (Aleja Gwiazd, molo, park,  niemiecki Ahlbeck oraz Heringsdorf – niemieckie kurorty z pięknymi parkami, pensjonatami i hotelami przy promenadzie. Innego dnia odbyliśmy 3-godzinny rejs statkiem przy muzyce „na żywo” z tańcami. W czasie rejsu mogliśmy podziwiać piękno Delty Świny i zobaczyć m.in. Terminal Świnoujście, najwyższą na wybrzeżu latarnię morską, gazoport, port węglowy, falochron (dł. 1490 m), kapitanat portu, nadbrzeżne wioski.  Objechaliśmy także nasze Świnoujście  - miasto 44 wysp, w tym 3 zamieszkałych (Wolin, Uznam i Karsibór). Jest to uzdrowisko z pocz. XIX wieku. W amfiteatrze, muszli koncertowej i parku odbywają się imprezy kulturalne i sportowe.
          W czasie całego pobytu w Świnoujściu mieliśmy możliwość skorzystania z 6 zabiegów rehabilitacyjnych, w tym masażu klasycznego i kąpieli borowinowej. O naszą kondycję fizyczną znakomicie dbała  kol.Basia - jedna

ze studentek UTW, prowadząc codziennie rano gimnastykę na plaży. Kol. Nina  organizowała dla chętnych, których nie brakowało - wycieczki rowerowe po Świnoujściu i pobliskich kurortach w Niemczech. Z kolei kol. Bożena z powodzeniem dbała o inne nasze rozrywki: wieczór integracyjny, wypady na tańce itp. czuwając, aby niczego nam nie brakowało ani na stołówce, ani na wycieczkach – w czasie całego pobytu. Organizatorki zadbały nawet o piękną, ciepłą i słoneczną pogodę! Za to wszystko pięknie im dziękujemy! A o miłą atmosferę codziennie dbaliśmy wszyscy. Z wielką chęcią powtórzylibyśmy takie super wczasy.
          Po prostu byliśmy tam PONAD CZASEM!!! Po tych kilkunastu dniach wypoczęci i bardzo zadowoleni wróciliśmy do  rzeczywistości i naszych Kielc.

Wspomnienia z Międzywodzia

W dniach od 17 do 28 sierpnia 2016 r. 20 - osobowa grupa studentów Kieleckiego Uniwersytetu III Wieku "Ponad Czasem"wypoczywała nad morzem w Międzywodziu. Organizatorką wspólnego, aktywnego wypoczynku była kol. Teresa.
Wyjazd poprzedziły spotkanie uczestników, na których dowiedzieliśmy się szczegółów o środkach transportu nad morze, zakwaterowaniu i wyżywieniu w pensjonacie "Wiktoria", planowanych wycieczkach do Międzyzdrojów, Świnoujścia i Berlina.
Pobyt w Międzywodziu był bardzo udany. Kol. Teresa szybko zintegrowała grupę. Życzliwością i pogodą ducha stworzyła miłą atmosferę. Praktycznie czas spędzaliśmy wspólnie, czy to na posiłkach, na plaży, wycieczkach, spacerach, wieczorkach tanecznych oraz biesiadach słowno - muzycznych.
Dodatkową atrakcją były  spotkania z grupą literatów z kilku miast Polski, którą prowadził pan Stanisław Nyczaj, kielczanin. Także wspólne posiłki były okazją do rozmów, spotkań przy suto zastawionym stole. (Trzeba podkreslić, że śniadania i obiady były bardzo smaczne, świeże, urozmaicone menu i pod dostatkiem).
Piękna pogoda i ciepła woda w Bałtyku wpływały też na nasze świetne samopoczucie. Do domu wracaliśmy bardzo zadowoleni, humory nam dopisywały, aż żal było odjeżdżać.

Uczestnicy wczasów

USTRONIE MORSKIE

Początek maja, a my             w Ustroniu Morskim. I pogoda była! Opalanie za parawanami, wdychanie jodu, wiatr we włosach.

Urzekła mnie Katedra p.w. Świętego Ottona w Kamieniu Pomorskim z XII wieku

z unikalnym wirydarzem.
   Spacery, słońce, zwiedzanie -co więcej trzeba.

Małgorzata Straś

Wspomnienia z wczasów w Kudowie

Po 10-godz. podróży Kudowa powitała nas słoneczną pogodą, która utrzymywała się przez cały czas. Zawdzięczaliśmy to chyba Liczyrzepie, duchowi Gór Stołowych, którego zabawna postać wyłania się z podnóża Góry Parkowej, tuż obok alei głównej Parku Zdrojowego, pijalni wód mineralnych i kawiarni Sissi, gdzie podają najlepsze espresso.

Nasza mała, kilkunastoosobowa grupa, szybko się zintegrowała i pod przewodnictwem kol. Bożeny uczestniczyła w codziennych wycieczkach po okolicy, a wieczorem w pląsach w Brystolu. Kilka wyjazdów odbyło się dzięki uprzejmości pana Piotra - właściciela małego busa inne przez tamtejsze biura podróży. Byliśmy m.in.w Skalnym Mieście, na Szczelińcu Wielkim, w Wambierzycach, Polanicy, Dusznikach, Kłodzku, a także w Darnówku-jedynym w Polsce ośrodku buddystów tybetańskich. Jeden dzień spędziliśmy w Zamku Książ i palmiarni księżnej Daisy. Słuchaliśmy także koncertów muzycznych i odwiedzałyśmy Churchila w jego saloniku w Polonii. Dom Wczasowy Halka zapewniał dobre warunki zakwaterowania, posiłki były wyśmienite i tylko codzienne wspinaczki na Górę Parkową (440m) ratowały nas przed obrośnięciem w zbędny tłuszczyk.

Niestety czas szybko płynął i nieuchronnie nastąpił dzień pożegnania się z Kudową i jej urokami. Jednak zawarte tam znajomości, a nawet przyjaźnie pozostaną z nami na zawsze! Podopieczni Bożeny i Liczyrzepy